presentation!

Hej sötnosar.
Jag känner att jag borde presentera mig & denna bloggen.haha;)
Jag & Evelina startade denna bloggen tsm för en kul grej bara.
men den här bloggen kommer jag köra stenhårt på, det ska bli bra mycket bätte uppdate och ska verkligen ta tag i denna bloggen! Som ni ser har vi ingen header &  design ännu, det kommer att komma upp om några dagar, då vi har beställt en design. ja tillbaka till min presentation!
Jag heter då Rebecca Larsson och är 14 år gammal i oktober.
Jag bor i göteborg och har ridit i ca 11 år.
Min ridkarriär började med att jag fick en egen häst, det var en fjording på 14 år.
väldigt snäll och gosig, lite lat bara. Han hette falcon, och det var nästan alltid jag som red på honom.
Sedan fick han svår kolik, och klarade sig tyvärr inte. Sen var det nya tag, började rida på en ridskola i kungälv.
då var jag väll 5 år kanske, och jag tyckte själv att jag red i en jättesvår grupp, red med mycket äldre barn en jag själv. Vi hoppade högt, jag fick väldigt stora hästar som jag skulle klara av att rida helt själv.
Så jag ramlade av nästan varje lektion, men jag satt alltid upp och försökte igen. Sedan kände bara mina föräldrar att dom vill låta mig rida på en ridskola som hade lite lättare grupper och det gjorde att jag började rida på alleby istället där red jag väll tills jag var 8-9 år, sen bytte jag till bulycke ridryttarförening. Och där har jag ridit fram till sommarn 2011, då det var min sista termin för jag har haft fullt upp nu när jag har 1 medryttarhäst på grannstallet bua. Och sen hjälper jag ungefär 4 personer med sina hästar i ett annat stall, och jag har gått klart alla grupper på bulycke. Och jag känner inte att jag lär mig något längre, så nu är det byebye bulycke. Men jag kommer ändå att vara där och hjälpa till, ska även börja jobba där när jag får chansen.
min medryttarhäst heter Remus och är ett brunt, 17 årigt fullblod. Remus står på grannstallet till bulycke och står under namnet ''bua gård''. På bua har dom 3 inneboxar och runt 5-8 uteboxar, dom har stora hagar. både sommar hagar & ''vinterhagar''.  Remus är pigg och framåt, men han är väldigt feg och vägrar att gå ensam. Han kan vara arg när a´man lägger på täcke eller spänner sadelgjorden eller annat sånt. annars är han en mysig häst, med människor som han inte känner kan han vara förjävlig rent ut sagt, han går rakt över en utan att se sig för och bry sig för den delen, sen så vägrar han stanna när man ska sätta upp honom i spolspiltan och han har dragit sig loss flera gånger från spolspiltan. Men när man lär känna honom och han börjar lita på en så blir han bättre.
jaa, det var lite om mig och min medryttarhäst :)
sen måste jag berätta att jag har gått på läger på sjöstjärnansridläger ända sedan 2005.
och nu på lördag åker jag dit igen. Ni som inte vet så mycket om sjöstjärnan så kan jag berätta lite;
långt ut på landet ligger det, men en egen badsjö. där får du verkligen uppleva ett minne för livet. Härliga uteritter, mysiga baddagar med hästen och massor av annat som gör din ridlägerveckan jätterolig!
Sjöstjärnan drivs av famlijen hultgren på en helt underbar plats. Hylsåsens gård har varit i familjens ägo sedan 1909. Och dom har haft ridlägerverksamhet sedan 1969 då hennings pappa george började med att driva ridlägerverksamhet. Henning är han som har fått ta över ridlägret, han ansvarar för att allt går rätt till och att hästarna mår bra. När du åker på ridläger behöver du bara ta med dig vissa egna personliga saker enligt den utrustningslista du får efter anmälan. Det är vad jag kallar all inclusive. Du bor i stora mysiga stugor tillsammans med dina kompisar. ''gullvivan-solen-hästhoven-Rosen''  där finns sköna våningssängar för trötta ryttare. Stugorna är fullt moderna och anpassade för ridlägret. Utanför finns härligt stor gräsmattor som du kan ''slänga'' dig, och njuta av solen och att vara där. duschar och toaletter finns i en större byggnad strax intill. Lägerledningen bor nära stugorna , vilket gör att de finns tillgängliga dygnet runt.  där får du äta mycket gott, sjöstjärnan är faktiskt känd för sin goda mat. Du får äta tre måltider/dag och naturligtvis mellanmål både fm och em. givetvis lagas den i köket.
mer kan ni läsa på deras hemsida, annars kan ni bara slänga in en kommentar så svarar jag på den ;)
kommer även en bildbomb från alla mina läger på sjöis strax
puss
en bild på mig och en på remus !



Kommentarer
Postat av: denise

jättebra blogg, det verkar som om ni kommer få många läsare iallafall!

intressanta inlägg även fast det är era första !! :)

2011-06-27 @ 19:04:31
URL: http://finestlight.se/johannadenise
Postat av: Anonym

komigen evelina är den enda som kan blogga sluta blogga rebecca du suger ju

2011-06-27 @ 20:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0