Freddy

Okej, det var en som ville att jag skulle berätta lite mer om honom och visst gör jag det. :)
Freddy kom till Bulycke 2009 tror jag, jag red på Långeberga när han kom så har inte riktigt koll där haha! ;)
Men hur som helst, hade jag ju fortfarande kompisar och så som gick på Bulycke och hade berättat + visat bilder på Freddy, och han var verkligen inte den bästa ridskolehästen kan jag säga... Bockade, sparka backut och sprang iväg och höll på. Knappt någon som kunde rida honom, han var ju b-ponny = väldigt liten och små barn skulle inte riktigt klara av honom.
Hur som helst, när jag började igen på Bulycke så red jag Freddy ganska mycket och jag fastnade nästan direkt för honom! Han kunde vara lite småsur i boxen, eller så var han hur go som helst! Ridningen varierade totalt, han kunde bli jätteseg och tråkig och lugn eller så var han skitpigg och rädd för spöt, vissa hörn i manegen och tillochmed för att jag kanske böjde mig ner och fixade stigbyglarna? Men jag älskade honom ändå, och sedan i vintras tror jag det var så frågade dom mig om jag ville hyra honom, eftersom att han behövdes ridas lite extra. Dock var det väldigt dyrt så det blev inget med det. ♥  Men han stannade kvar på ridskolan ett tag till och för kanske 2 månader sen så såldes han... I slutet efter att jag bytt ridgrupp från lördagar till torsdagar red jag han inte alls mycket, då var det alltid en annan tjej som fick honom vartenda jäkla lektion haha. :(
Fick honom några lektioner när hon inte kom, det var allt. Men han såldes iallafall och klart jag blev ledsen, fast jag visste ju att han skulle säljas. Nu står han i ett försäljningsstall, vilket han nog inte gör länge till...
Freddy och jag i vintras, foto Frida Ramstedt.
Nej jag drar honom inte i munnen!

Jag har även tävlat med Freddy, men vill ni se den filmen + foton ifrån tävlingen vill jag faktiskt få några kommentarer här! :D Vet att ni kommenterat innan och då kan ni göra det igen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0