Såhär började det...

Förlåt att jag inte uppdaterade igår, men jag sov hos en kompis så jag kunde inte men nu ska jag iallafall berätta hur min ridkarriär började :D
Det började med när jag va runt 6-7 år så ville jag börja rida, jag hade alltid älskat hästar och det va det bästa jag visste. Så mamma ringde till ridskolan Bulycke Ridklubb som det hette då och frågade om det fanns någon ledigplats i någon  nybörjargrupp som det tyvärr inte fanns. Så jag fick börja rida på knatteridningen på söndagar sålänge medans jag stog i kö till ridskolan. Min favorithäst blev Black Molly & Rosita som jag älskade mest på hela jorden. Sen när jag hade ridit på knatten 1 år så fick jag äntligen börja på ridskolan i en ny nybörjargrupp. Den första hästen jag red då va Black Molly eller Molly som hon kallas. Sen efter ungefär 1 år så fick jag äntligen bli skötare på en häst, och jag blev skötare på Funky Music som va min sköthäst i 4 år ungefär. Men ett halvår efter jag blev skötare på han så bytte jag till en svårare grupp. Då red ja nästan bara Funky, men tillslut 1 gång när vi skulle rida barbacka så fick jag & 2 kompisar välja häst, då valde jag faktiskt inte Funky jag valde en ponny som heter Skäcken, men många kallade han "Skräcken". Jag älskade han efter den ridlektionen, men jag älskade fortfarande Funky mest. Sen gick det 3 år och jag blev skötare på Skäcken med. Och Skäcken blev min nya favorit, som han är en idag. Jag red nästan bara Skäcken då, sen julen 2010 så hände något jag aldrig trodde skulle hända iallafall inte den julen. Jag fick min allra första häst! Mamma hade ridit hästen på ett ridläger som vi brukar åka till, och hon blev förälskade. Han var ju tillsalu och mamma kände ju ägaren och allt så då fick jag provrida honom och jag blev också förälskad! Men det svåra var ju att jag inte kunde vara skötare på Skäcken längre, och jag klarade inte av att skiljas från han. Så mamma sa att jag fick rida kvar på Bulycke på lördagar och jag blev helt överlycklig! Men sen när jag fick hem Next till mig så kunde jag inte sluta tänka på att jag inte kommer sköta om Skäcken längre, men Next va så charmig så han fick mig att sluta tänka så. Självklart älskar jag Skäcken massor! Men min egna häst Next älskar jag ju självklart mest! Och ni kan följa mig & Next på min blogg http://www.nexthorse.blogg.se. :)

Jag & Next<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0